Kilpailukutsu

Hiihtosuunnistuksen avoimet Takaa-ajon SM-kilpailut 2020 — karsinta ja
finaali takaa-ajona 1.2.2020 Kontiolahdella

Matkat ja maasto: Karsinta väliaikalähtönä (1 min) on kestoltaan 12-15 minuuttia. SM-finaali
suunnistetaan takaa-ajona (mukaan pääsevät kaikki karsinnan hyväksytysti suorittaneet) ja on
kestoltaan 22-25 minuuttia. Finaali näytetään TV2:ssa saman päivän aikana (kilpailu on yksi
Joensuun seudulla järjestettävistä valtakunnallisen SM-viikonlopun tapahtumista). Kilpailumaasto sisältää korkeuseroja, runsaasti vauhdikkaita tamppari- sekä kelkkauria kangasmaastossa. Finaalissa valitut kilpailijat käyttävät GPS-seurantalaitetta sekä muutama kilpailija kynäkameraa. Harjoituskieltoalue löytyy Karttarekisteristä osoitteesta http://www.karttarekisteri.fi. Sarjat ja maksut: H/D21 40 €/kilpailija. Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisten yhteydessä Irma-järjestelmän kautta Liperin Taimi Suunnistus ryn tilille FI54 5234 0340 0195 43 BIC OKOYFIHH.

Ilmoittautumiset: Ilmoittautuminen seuroittain suunnistuksen lajisääntöjen mukaisesti Irma-
järjestelmän kautta torstaina 23.1.2020 klo 24 mennessä. Kilpailuun hyväksytään osallistumaan lajisääntöjen mukaisesti kaikki SM-kilpailujen osanotto-oikeuden omaavat (väh. 14 v.; lajisäännöt 19.27). Nyt on nuorilla ja vähän vanhemmillakin oiva tilaisuus osallistua vauhdikkaaseen TV-kilpailuun.

Leimaus:. EmitTag -laitteiden numerot on ilmoitettava ilmoittautumisen yhteydessä tai varattava
vuokrakortti. Vuokralaitteen hinta 10,00 €/kpl maksetaan noudettaessa infossa. Ilmoitetun EmitTag -laitteen muutosmaksu 5 €/muutos.Kilpailukeskus: Kontiolahden Ah-keskus (osoite Napakympintie 24, 81100 Kontiolahti), jossa kisaravintolassa mahdollisuus ruokailuun. Suksien huolto (osittain) sisätiloissa. Kilpailutoimisto avoinna la 1.2. klo 7.30 -.
Opastus: Valtatieltä 6 n. 8 km Joensuusta Lehmon eritasoristeyksestä, josta kilpailukeskukseen n. 6 km. Opastus paikoillaan pe klo 15.00. Maksuton paikoitus kilpailukeskuksessa.

Lähdöt: Karsinnan lähtö klo 9.30 alkaen ja finaali takaa-ajona klo 13.45 alkaen. Karsinnan lähtöön matkaa 1,2 km ja finaalin lähdöt kilpailukeskuksessa.

Pukeutuminen ja pesu: Pukeutumistilat ja peseytyminen ovat kilpailukeskuksessa sisätiloissa.
Kartta: Tulostettu (Grano) hiihtosuunnistuskartta 1:7 500 (1/2020).

Toimihenkilöt: Kilpailunjohtaja Mika Antrela, puh. 0400 606 066 ja s-posti mika.antrela(a)
jokikate.fi. Ratamestari Risto Karjalainen, SSL:n valvoja (TA) Risto Vairinen KontU ja ratavalvoja
Jussi Silvennoinen KR.

Tiedottaja: Jaakko Hirvonen, puh. 040 7191 615 ja s-posti jaakko.hirvonen(a)outlook.com.

www-sivut: Tietoa järjestelyistä kotisivuillamme osoitteessa www.liperintaimi.sporttisaitti.com.
Ilmoittautuneista julkaistaan lista ilmoittautumisajan päätyttyä mahdollisia korjauksia varten.

Lähtöajat: Lähtöajat ovat seuran www-sivuilla ke 29.1.2020 klo 18 lähtien.

Lähtöaikojen järjestely: Kilpailijat arvotaan ja sijoitetaan karsintaan SSL:n ohjeiden mukaisesti.

Muuta: Mahdollisen pakkasen osalta tiedotetaan kotisivuillamme ja noudatetaan lajisääntöjä.
Sunnuntaina 2.2.2020 järjestetään samoilla urilla Savo-Karjalan hiihtosuunnistuksen sprintin
avoimet aluemestaruuskilpailut (kutsu Irmassa).

Majoitusvaihtoehdot: Kontiolahden, Liperin ja Joensuun majoituspaikat ovat lähellä. Seuran www-sivuilta löydät yhteistyötahojemme yhteystiedot.

Tervetuloa!
Liperin Taimi Suunnistus ry.