AJANKOHTAISIA TIEDOTTEITA mm. lumitilanne

Lumitilanne 12.1.2020
Lumitilanne 29.1.2020

16.1.2020

”Kilpailujärjestelyt ovat aikataulussa ja paikoin lumetusta joudutaan tekemään kisoja edeltävänä viikonloppuna ellei sitä taivaalta normaalisti tule. Ratamestari on tehnyt vaihtoehtoiset radat hupenevien lumien kelille.  Kisat jokatapauksessa pyritään  järjestämään!”

21.1.2020

”Kilpailukeskuksen lumitilannetta seurataan päivittäin ja tämän päivän lumilla kisat pystytään järjestämään. Ennusteen mukaan sää on viilenemässä ja pientä lumisadettakin voi tulla, joten olosuhteet eivät olisi heikkenemässä. Näillä näkymin 1.2.2020 Kontiolahdella ratkotaan kautta aikojen ensimmäiset Takaa-ajon hiihtosuunnistuksen Suomen mestaruudet. Seuraava tiedote ilmestyy 26.1.2020.”

26.1.2020

"Pohjois-Karjalakin sai viikonlopun tienoilla pienen toimituksen lunta, joten
maisema on valkoinen. Sunnuntain talkoot varmistivat, että sekä Takaa-ajon
SM-kilpailut 2020 että Savo-Karjalan Suunnistuksen avoin Am-sprintti 2020
järjestetään kilpailukutsujen mukaisesti."

29.12020

"Lumikuningas on pitänyt meitä jännityksessä h-hetkeen asti. Tiistaina saimme noin 10 senttiä lisää lunta. Torstaille ja perjantaille on luvassa lisää lumisadetta. Lauantaille on luvassa loistavaa keliä talviurheiluun noin 7-12 astetta pakkasta lumisessa kangasmetsässä.