Seurainfo

Liperin Taimi Paini Ry on vuoden 2013 lopulla perustettu painin erikoisseura. Seuralla on kuitenkin ikäänsä pidempi historia, jonka nykymuodossaan voidaan katsoa alkaneen 1970-luvulla Vesa Haaralan toimesta. Aluksi liperiläiset kävivät harjoittelemassa Joensuussa Joensuun Voimailu-kerhon mukana, mutta 80-luvun puolella harjoitukset siirtyivät kirkonkylälle. 90-lukua voidaan pitää Liperin Taimen painin osalta sen kulta-aikana. Harjoituksissa kävi parhaimmillaan yli 50 painijaa ja menestystä tuli SM-tasolla. Kirkkaimpina saavutuksina voidaan pitää Matti Sormusen juniori-ikäisten suomenmestaruuksia ja miesten SM-hopeaa. Muita SM- ja KLL-mitalisteja ovat Petteri Laakkonen ja Jukka Sorsa 90-luvulla sekä Torsti Kurikka ja Antti Härkänen 2000-luvun puolella.

Nykyisin seuran harrastajamäärät eivät yllä huippuvuosien tasolle, mutta suunta on kasvamaan päin. Liperin kirkonkylän lisäksi harjoituksia on myös Ylämyllyllä, minne kunnan suosiollisella avustuksella seura sai uuden painimaton vuoden 2015 alussa. Junioritreenien lisäksi varttuneemmille on tarjolla kuntopainia Ylämyllyllä.

PDF-tiedostoLiperin_Taimi_Paini_ry_säännöt.pdf (27 kB)
Liperin Taimi Paini ry:n toimintasäännöt