Kilpailutoiminta

KILPAILUKALENTERI

Kaikki viralliset yleisurheilukilpailut on nähtävillä kilpailukalenterista. Etenkin Piirinmestaruuskilpailuihin kaikkien 8v ja vanhempien lasten toivotaan osallistuvan.

KILPAILEMINEN JA NIIHIN ILMOITTAUTUMINEN

Me Taimessa uskomme, että hyvässä ja kannustavassa seurassa kilpaileminen kehittää lapsen ja nuoren henkistä kasvua, jota haluamme olla tukemassa. Tämän takia Liperin Taimessa kilpaileminen on ilmaista!  Kisojen osallistumismaksut pitää maksaa ensin itse ja kun laitat kuitit talteen, voit jälkikäteen hakea seuralta hyvityksen osallistumismaksuista kuitteja vastaan. Ehtona tähän etuun on Taimi yu harjoitusryhmään kuuluminen tai kilpailutoimintamaksun suorittaminen.

Jokainen urheilija hankkii itse kilpailulisenssin Suomisport-sivustolta

Kaikki SUL:n alaiset kilpailut löytyvät www.kilpailukalenteri.fi -sivustolta. Valitse sivustolla haluttu kilpailu ja klikkaa ”Ilmoittaudu kilpailuun”. Seuran (Liperin Taimi) valitsemalla löydät urheilijan ja pääset ilmoittamaan hänet kisaan ja valitsemaan lajit. Kun järjestelmä kysyy kaksi kertaa sähköpostiosoitetta, lisää siihen oma sähköpostisi. Näin saat ilmoittautumisesta vahvistuksen ja peruuttamislinkin, jonka voi tehdä esteen sattuessa ennen ilmoittautumisajan päättymistä.

Kommunikointi

Kilpailuihin liittyvän tiedotuksen keskitämme omaan "Taimi edustus" whattsapp ryhmään. Siellä tiedotamme tulevista kilpailuista ja sovimme niihin yhteiskyydityksiä yms. Se on myös oikea paikka kysyä kilpailuihin liittyvistä asioista. Tässä ryhmässä tulee olla mukana, jos kilpailuihin osallistuminen kiinnostaa.

Kilpaileminen kehittää ja kasvattaa

Liperin Taimi kannustaa kaikkia lapsia ja nuoria osallistumaan yleisurheilukilpailuihin. Seurassa myös kunnioitetaan niitä lapsia ja perheitä, jotka eivät halua kilpailla.

Miksi kilpaileminen on mielestämme tärkeää? Kilpailut ovat parhaita harjoituksia, ne tarjoavat elämyksiä ja kasvattavat henkisesti. Lasten ja nuorten kilpailemisessa tärkeintä on itsensä voittaminen ja oma kehittyminen. Oman suorituksen lisäksi tärkeää on toisten kannustaminen. Uskomme että kilpaileminen kannustavassa kaveriporukassa kasvattaa lapsen ja nuoren itsetuntoa, josta on korvaamaton hyöty elämässä.