Jounin kirjoitus 2011

Liperin Taimi, kunnon kasvualusta jo yli 100 vuotta

Liperin Taimi perustettiin 11.3.1911 täyttämään ihmisten kokoontumistarpeita urheilun ja liikunnan merkeissä.

Urheilun ja liikunnan tekeminen yhdessä sai nopeasti tärkeimmän roolin nuoren yhdistyksen toiminnassa ja ohjelmaan tuli moninaisia lajeja.

Liikunnan aate sai seura-aktiivit järjestämään talkoita ja keräämään taloudellista hyvää urheiluseuran välineistön kartuttamiseksi ja toiminnan vahvistamiseksi.

Vuosikymmenten kuluessa Liperin Taimi on yleisseurana tarjonnut kotipesän monille urheilumuodoille. Useat Taimessa pitkäänkin vahvana harrastetut lajit ovat vuosikymmenten kuluessa saattaneet väliin hiipua herätäkseen taas uudestaan voimiin tai irtautuakseen omiksi erikoisseuroiksi. Yleisseurana Taimi on myös löytänyt uusia liikuntalajeja ohjelmaansa aina kulloisessakin tilanteessa ja pystynyt tarjoamaan nuorille mahdollisuuden harrastaa ohjattua liikuntaa eri muodoissa.

Tänään Liperin Taimi on viiden lajin, jousiammunnan, lentopallon, painin, suunnistuksen ja yleisurheilun saralla toimiva urheiluseura.

Liperin Taimen omistama Liperin lava, jolla tanssittiin ensimmäisen kerran helluntaina 1964 tarjoaa paikan aikuisten viihdyttävään liikuntaan tanssin muodossa.

Toivotan kaikki kiinnostuneet mukaan joukkoomme kehittymään ja kehittämään Taimelaisuutta.

Jouni Hyttinen, puheenjohtaja vuonna 2011