Pelastuslaitos harjoittelee lauantaina Liperin vanhalla virastotalolla

Toimistotyöntekijä soitti aamulla Liperin paloasemalle ja kertoi virastotalon käytävällä olevan savua. Hän oli kuullut myös huutoa. Hälytystehtävän harjoittelua varten kirkonkylälle kokoontuneet Liperin, Ylämyllyn ja Viinijärven yksiköt kiirehtivät soiton myötä apuun.

Myanmarilaiset suomen opissa

Liperissä on talvikauden ajan opiskeltu suomen kieltä usean kokoontumisen verran. Helluntaiseurakunnan rukoushuoneella Liperin keskustassa Myanmarista tulleiden kieli koettaa taipua suomalaisiin sanoihin.

Keskustien remontti muuttaa liikennejärjestelyjä todennäköisesti maanantaina

Keskustien alkupäästä on voinut ajaa viime aikoina ensimmäisille kiinteistöille. Seuraavaksi ajoväylää Liperintien suunnasta jatketaan niin, että sitä pitkin pääsee myös esimerkiksi Kotiseutu-uutisten toimitukselle. Perjantaiksi suunniteltu työmaan siirto ”ylämäkeen” saattaa jäädä ainakin osin maanantaille.

Vappua juhlittiin tänä vuonna koululla

Hieman uudenlaisen vapputapahtuman järjestämistä ja siihen osallistumista harjoiteltiin tänä vuonna Liperin koululla Keskustien ollessa mittavassa remontissa. Aiemmin kokonaan ulkoraitilla järjestetty tapahtuma oli nyt hajautettu pihalle ja saliin sekä luokkiin, mikä palveli uusia myyjiä ja toiminnan järjestäjiä.

ViU ja JoMa allekirjoittivat yhteistyösopimuksen

Pesäpalloseurat Viinijärven Urheilijat ja Joensuun Maila ovat sopineet seurayhteistyöstä, jonka tavoitteena on rakentaa tyttöjunioreille pelaajapolku kohti Superpesistä.

Rääkkylässä häkää asunnossa

Pelastuslaitos joutui torstai-iltana tuulettamaan Rääkkylässä asuntoa siellä ilmenneen häkäkaasun vuoksi. Asukas oli saanut oireita häkäkaasusta johtuen.

Hanhimuutto edistyy – Pesiville linnuille annettava rauha

Kuten taivaalta kuuluvista äänistä voi päätellä, on hanhien muutto yltänyt myös Liperiin ja Rääkkylään asti. Vapun tienoilla suurimpia hanhimääriä oli ilmoitettu lintuhavaintopalvelu Tiiraan Liperistä Siikasalmelta 8 000 yksilön verran sekä Rääkkylästä Oravilahdelta reilu 5 000 hanhea.

Maastopalo tuhosi varastorakennuksen Tutjussa

Liperin Tutjunniemessä syttyi toistaiseksi tuntemattomasta syytä maastopalo vappuna puolilta päivin.

Katiska kuivalla maalla Ristonkankaalla

Pohjois-Karjalan Ely-keskus ennustaa maakuntaan keskimääräistä suurempaa kevättulvaa, jonka ovat sysänneet liikkeelle lämpöaallot ja sateet. Vesimäärää ovat kasvattaneet kaikissa olomuodoissa tulleet sateet. Viinijärven vedenpinta oli jo huhtikuun loppupuolella ylittänyt ajankohdan korkeimman mitatun lukeman.

LiVo:lle ikämiesten SM-kultaa

Liperi Volley Old Stars voitti M40-ikäluokan suomenmestaruuden kotiturnauksessa viikonloppuna. Joukkue nappasi voiton lähes näytöstyyliin, sillä kuudesta ottelusta tuli saman verran voittoja ja eräsuhde oli 12–1.